ການຕະຫລາດຫມາຍເຖິງຫຍັງ

What is Marketing?

Definitions of marketing

ມີຫຼາກຫລາຍຄຳນິຍາມ. ນີຍາມທີ່ດີຄື ການເຮັດສິ່ງໃດສິ່ງໜື່ງຊື່ງມຸ້ງທີ່ລູກຄ້າ ແລະ ເພື່ອຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ.

ການຕະຫຼາດແມ່ນຂະບວນການທາງສັງຄົມທີ່ບຸກຄົນ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດເພື່ອໄດ້ຮັບສິ່ງທີ່ເຂົາເຈົ້າຕ້ອງການ ໂດຍຜ່ານການສ້າງ ແລະ ແລກປ່ຽນມູນຄ່າກັບຜູ້ອື່ນ..
Kotler and Armstrong (2010).

ຄໍານິຍາມແມ່ນອີງໃສ່ຂະບວນການແລກປ່ຽນການຕະຫຼາດພື້ນຖານ, ແລະຮັບຮູ້ຄວາມສໍາຄັນຂອງມູນຄ່າຕໍ່ລູກຄ້າ.

ຂະບວນການທີ່ບໍລິສັດສ້າງມູນຄ່າສໍາລັບລູກຄ້າແລະສ້າງຄວາມສໍາພັນກັບລູກຄ້າທີ່ເຂັ້ມແຂງເພື່ອເກັບກໍາມູນຄ່າຈາກລູກຄ້າກັບຄືນມາ.
Kotler and Armstrong (2010).

Kotler and Armstrong ພັດທະນາຄໍານິຍາມຕົ້ນສະບັບຂອງພວກເຂົາເພື່ອຮັບຮູ້ຄວາມສໍາຄັນຂອງຄວາມສໍາພັນໃນໄລຍະຍາວກັບລູກຄ້າ. ນີ້ແມ່ນບັນລຸໄດ້ໂດຍການຕະຫຼາດຄວາມສໍາພັນ ແລະ ການຈັດການຄວາມສຳພັນລູກຄ້າ (CRM)

ການ​ຕະ​ຫຼາດ​ແມ່ນ​ຂະ​ບວນ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ສໍາ​ລັບ​ການ​ກໍາ​ນົດ​, ຄາດ​ຄະ​ເນ​ແລະ​ການ​ຕອບ​ສະ​ຫນອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ລູກ​ຄ້າ​ໄດ້​ກໍາ​ໄລ​.

ຄໍານິຍາມຂອງ CIM ບໍ່ພຽງແຕ່ເປັນການກໍານົດຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າເທົ່ານັ້ນ, ແຕ່ຍັງເຮັດໃຫ້ພວກເຂົາພໍໃຈ (ໄລຍະສັ້ນ) ແລະຄາດວ່າພວກເຂົາຈະຮ່ວມໃນອະນາຄົດ (ການຮັກສາໄວ້ໃນໄລຍະຍາວ). ຄໍານິຍາມຍັງບອກເຖິງຄວາມສໍາຄັນຂອງຂະບວນການຕະຫຼາດ, ດ້ວຍຈຸດປະສົງແລະຜົນໄດ້ຮັບ. CIM ໄດ້ຖືກຮັບຮູ້ວ່າເປັນອົງການການຕະຫຼາດທີ່ມີອິດທິພົນທີ່ສຸດໃນໂລກ. ມັນແມ່ນອົງການມືອາຊີບສໍາລັບການຕະຫຼາດໃນສະຫະລາຊະອານາຈັກ.

ການຕະຫຼາດແມ່ນກິດຈະກໍາ, ແລະຂະບວນການໃນການສ້າງ, ການສື່ສານ, ການຈັດສົ່ງ, ແລະການແລກປ່ຽນການສະເຫນີທີ່ມີຄຸນຄ່າສໍາລັບລູກຄ້າ, ລູກຄ້າ, ຄູ່ຮ່ວມງານ, ແລະສັງຄົມໃນຂະຫນາດໃຫຍ່.. (Approved October 2007)

ອີກເທື່ອຫນຶ່ງ, ໂດຍທົ່ວໄປກັບ Kotler ແລະ Armstrong ໄດ້ສຸມໃສ່ຄໍານິຍາມຂອງຕົນກ່ຽວກັບການສ້າງມູນຄ່າແລະການຈັດສົ່ງ, ແລະ ເກັບຮັກສາລູກຄ້າໄວ້ໃນໄລຍະຍາວ.